Groedgrisen webudvikling case
Kender du en der kan bruge dette?
Har arbejdet med sociale medier i over fem år og med blogs i mere end tre år. Har i den forbindelse været med til at starte flere blogs op, der i dag har over 20.000 følgere. Er desuden certificeret af Google i Digital marketing og har kvalifikationer inden for webudvikling, konverteringssporing, SEO, sociale medier, Adwords samt Google Analytics, content marketing og e-handel.
Om forfatteren

Webudvikling og opstart af blog for Grødgrisen

“Frederik har været guld værd i opstarten af min blog og er det stadig. I starten klarede jeg alt i WordPress selv, men kunne ikke løse de problemer, som opstod løbende. Frederik hjalp mig med at løse problemerne og er stadig en kæmpe hjælp, når der sker små uhensigtsmæssige ændringer i bloggens udseende eller lignende. Han er min alt-mulig-mand ift. bloggen og kan altid fikse, hvad end der skal fikses. Som helt grøn indenfor blogverdenen har han været den, jeg har rettet alle mine spørgsmål mod. Både dumme og mindre dumme. Hver gang er jeg blevet mødt med professionalisme og hjælpsomhed, og det anser jeg for at være kernen i vores succesfulde samarbejde. Jeg er æstetisk af natur og har gået op i mange små detaljer ift. udseendet af bloggen, og det har Frederik omfavnet. Han har skabt det onlineunivers, jeg ønsker, og har hele vejen igennem været meget opbakkende omkring mit univers, på en måde så hvert eneste møde har været en sand fornøjelse.” – Anna Nordenlund

Groedgrisen blog gammel

Fået hjælp til

  • Blogdesign
  • Hosting
  • Instagram
  • Facebook
  • SEO
  • Rådgivning om forhandling af aftaler
  • Rådgivning om beskatning
  • Rådgivning om markedsføringsloven

Casebeskrivelse

Anna havde besluttet sig for, at hun skulle have en blog til hendes allerede store Instagramprofil @Groedgrisen, som havde 13.000 følgere på daværende tidspunkt.
Det var noget, som hun havde overvejet i noget tid, men der var mange ting at tage stilling til, i forbindelse med opstarten af bloggen.

Anna tog fat i mig for at få hjælp til det tekniske med at sætte bloggen op og sørge for en fejlfri lancering. Samarbejdet har senere udviklet sig til, at Anna nu også får hjælp til en række andre ting herunder:

  • Udvikling og vedligeholdelse af bloggen
  • Hosting samt løbende optimering og monitorering af bloggen
  • Søgemaskineoptimering – Både on-page og teknisk SEO
  • Lancering af Facebookside
  • Hjælp og sparring om sociale medier
  • Rådgivning omkring forhandling af aftaler
  • Rådgivning omkring beskatning og lovgivning

Opstart af bloggen

Som nævnt tidligere tog jeg mig af de tekniske opgaver i forbindelse med bloggen. Dette indebar udvælgelse af host, tilpasning af tema samt optimering og klargøring af bloggen til indtjening fra dag 1. Grødgrisen version 1.0 kan ses her til højre (nedenfor, hvis du er på mobil eller tablet).

Under lanceringen af bloggen overvågede vi trafik og performance på siden, for at være sikre på, at der ikke gik noget galt.

Alt gik som planlagt, og vi kan med stolthed sige, at vi fik en fejlfri lancering.


 

Instagram

Anna havde lagt mærke til, at det gik lidt sløvt med aktiviteten på Instagram, så få dage efter lancering af bloggen gik vi i gang med at arbejde på netop denne platform.

Udgangspunktet var 13.100 følgere og allerede en måned efter opstartsdatoen, d. 18. september, var antallet af følgere steget til 14.550 – Et ganske tilfredsstillende resultat. I skrivende stund har Grødgrisen 17.089 følgere, efter godt et halvt år.

Følgertilvækst

Her ses udviklingen i Grødgrisens følgere, hvor det er tydeligt, hvornår vi begyndte at arbejde aktivt med Instagram.

groedgrisen ig vækst

 


 

groedgrisen ny blog forsideGrødgrisen version 2.0

I dag er vi gået væk fra det pre-designede WordPress tema, og har lavet et fuldstændigt skræddersyet blogdesign til Anna efter hendes behov og ønsker.

Bloggen er bygget helt fra bunden, og alt kan tilpasses 100%, så det passer til Annas visioner.

Grødgrisen version 2.0 som gik live den 31. januar, kan ses til højre (nedenfor, hvis du er på mobil eller tablet) eller live her.

Optimeret til SEO fra start

Udviklingen af Annas nye blog startede med, at vi byggede et stærkt fundament for SEO, som er hovedprioriteten på bloggen lige nu.

Opsætning af et teknisk setup der hjælper Google bedre til at læse og forstå indholdet på bloggen. Siden blev optimeret, så den nu loader hurtigere og fungerer optimalt på alle enheder.

Sammen med en løbende aktiv indsats i Google Search Console har vi en klar forventning om, at antallet af besøgende fra Google i den kommende tid, vil være stærkt stigende.

Hosting og sikkerhed

Udover selve opbygningen af siden har Anna også valgt at have siden hostet hos mig. Blandt nogle af fordelene kan der nævnes:

  • Oppetid på 99,99%+
  • Bloggen kan klare flere tusinde besøgende på samme tid.
  • Ekstra beskyttelse mod hackere og spam
  • Løbende monitorering og optimering
  • Daglig backup, op til 14 dage tilbage i tiden
  • Gratis SSL / https (Side markeret som sikker)
  • WordPress-optimeret server, hvilket giver en hurtigere og bedre oplevelse for de besøgende
  • En kontaktperson til alt, der har med hendes blog at gøre

 


 

Facebook

Med hensyn til Grødgrisens Facebookside, lavede vi en såkaldt planlagt lancering, så flest muligt fik kendskab til siden, så snart den blev gjort tilgængelig. Desuden blev siden lanceret i forbindelse med en giveaway, for at tiltrække yderligere følgere.

Jeg sørgede for, at siden blev sat 100% op med indhold og grafik, samt sammenkobling med bloggen og IG, så det hele spiller sammen.
Herunder oprettelse af annoncekonto, installation af Facebook pixel, domænegodkendelse hos Facebook for at opnå redigeringsrettigheder i Annas links, når hun deler dem, samt opsætning af Facebook Business Manager, så Anna har mulighed for at give eksterne partnere udvidede muligheder for samarbejde.

Lanceringen

Nedenfor ses lanceringsopslaget, med Annas giveaway i samarbejde med Nespresso. Vi indlejrede Facebookopslaget direkte i et blogindlæg, så læserne blot skulle klikke på “se mere” for at komme direkte til Facebooksiden.

Resultatet

Da konkurrencen gik i luften den 8. januar, havde Facebooksiden 22 følgere, og da konkurrencen sluttede 8 dage efter, den 16. januar, havde siden 2.096 følgere. Derved blev det en succesfuld lancering af Annas side, som nu har åbnet op for en hel ny række muligheder.

groedgrisen fb lancering

 


 

SEO-optimering gav 1.235% vækst

Læs hvordan vi med søgemaskineoptimering opnåede 1.235% mere trafik fra Google til Grødgrisens blog på kun 6 måneder.
Læs mere her.

Groedgrisen SEO case

Kender du én, der skal se dette indlæg?

Email
Send en mail med et link til denne side

Skriv en kommentar

avatar
  Abonner  
Giv besked om
Groedgrisen webudvikling case
Har arbejdet med sociale medier i over fem år og med blogs i mere end tre år. Har i den forbindelse været med til at starte flere blogs op, der i dag har over 20.000 følgere. Er desuden certificeret af Google i Digital marketing og har kvalifikationer inden for webudvikling, konverteringssporing, SEO, sociale medier, Adwords samt Google Analytics, content marketing og e-handel.
Om forfatteren

Webudvikling og opstart af blog for Grødgrisen

"Frederik har været guld værd i opstarten af min blog og er det stadig. I starten klarede jeg alt i WordPress selv, men kunne ikke løse de problemer, som opstod løbende. Frederik hjalp mig med at løse problemerne og er stadig en kæmpe hjælp, når der sker små uhensigtsmæssige ændringer i bloggens udseende eller lignende. Han er min alt-mulig-mand ift. bloggen og kan altid fikse, hvad end der skal fikses. Som helt grøn indenfor blogverdenen har han været den, jeg har rettet alle mine spørgsmål mod. Både dumme og mindre dumme. Hver gang er jeg blevet mødt med professionalisme og hjælpsomhed, og det anser jeg for at være kernen i vores succesfulde samarbejde. Jeg er æstetisk af natur og har gået op i mange små detaljer ift. udseendet af bloggen, og det har Frederik omfavnet. Han har skabt det onlineunivers, jeg ønsker, og har hele vejen igennem været meget opbakkende omkring mit univers, på en måde så hvert eneste møde har været en sand fornøjelse." - Anna Nordenlund

Groedgrisen blog gammel

Fået hjælp til

  • Blogdesign
  • Hosting
  • Instagram
  • Facebook
  • SEO
  • Rådgivning om forhandling af aftaler
  • Rådgivning om beskatning
  • Rådgivning om markedsføringsloven

Casebeskrivelse

Anna havde besluttet sig for, at hun skulle have en blog til hendes allerede store Instagramprofil @Groedgrisen, som havde 13.000 følgere på daværende tidspunkt.
Det var noget, som hun havde overvejet i noget tid, men der var mange ting at tage stilling til, i forbindelse med opstarten af bloggen.

Anna tog fat i mig for at få hjælp til det tekniske med at sætte bloggen op og sørge for en fejlfri lancering. Samarbejdet har senere udviklet sig til, at Anna nu også får hjælp til en række andre ting herunder:

  • Udvikling og vedligeholdelse af bloggen
  • Hosting samt løbende optimering og monitorering af bloggen
  • Søgemaskineoptimering – Både on-page og teknisk SEO
  • Lancering af Facebookside
  • Hjælp og sparring om sociale medier
  • Rådgivning omkring forhandling af aftaler
  • Rådgivning omkring beskatning og lovgivning

Opstart af bloggen

Som nævnt tidligere tog jeg mig af de tekniske opgaver i forbindelse med bloggen. Dette indebar udvælgelse af host, tilpasning af tema samt optimering og klargøring af bloggen til indtjening fra dag 1. Grødgrisen version 1.0 kan ses her til højre (nedenfor, hvis du er på mobil eller tablet).

Under lanceringen af bloggen overvågede vi trafik og performance på siden, for at være sikre på, at der ikke gik noget galt.

Alt gik som planlagt, og vi kan med stolthed sige, at vi fik en fejlfri lancering.


 

Instagram

Anna havde lagt mærke til, at det gik lidt sløvt med aktiviteten på Instagram, så få dage efter lancering af bloggen gik vi i gang med at arbejde på netop denne platform.

Udgangspunktet var 13.100 følgere og allerede en måned efter opstartsdatoen, d. 18. september, var antallet af følgere steget til 14.550 – Et ganske tilfredsstillende resultat. I skrivende stund har Grødgrisen 17.089 følgere, efter godt et halvt år.

Følgertilvækst

Her ses udviklingen i Grødgrisens følgere, hvor det er tydeligt, hvornår vi begyndte at arbejde aktivt med Instagram.

groedgrisen ig vækst

 


 

groedgrisen ny blog forsideGrødgrisen version 2.0

I dag er vi gået væk fra det pre-designede WordPress tema, og har lavet et fuldstændigt skræddersyet blogdesign til Anna efter hendes behov og ønsker.

Bloggen er bygget helt fra bunden, og alt kan tilpasses 100%, så det passer til Annas visioner.

Grødgrisen version 2.0 som gik live den 31. januar, kan ses til højre (nedenfor, hvis du er på mobil eller tablet) eller live her.

Optimeret til SEO fra start

Udviklingen af Annas nye blog startede med, at vi byggede et stærkt fundament for SEO, som er hovedprioriteten på bloggen lige nu.

Opsætning af et teknisk setup der hjælper Google bedre til at læse og forstå indholdet på bloggen. Siden blev optimeret, så den nu loader hurtigere og fungerer optimalt på alle enheder.

Sammen med en løbende aktiv indsats i Google Search Console har vi en klar forventning om, at antallet af besøgende fra Google i den kommende tid, vil være stærkt stigende.

Hosting og sikkerhed

Udover selve opbygningen af siden har Anna også valgt at have siden hostet hos mig. Blandt nogle af fordelene kan der nævnes:

  • Oppetid på 99,99%+
  • Bloggen kan klare flere tusinde besøgende på samme tid.
  • Ekstra beskyttelse mod hackere og spam
  • Løbende monitorering og optimering
  • Daglig backup, op til 14 dage tilbage i tiden
  • Gratis SSL / https (Side markeret som sikker)
  • WordPress-optimeret server, hvilket giver en hurtigere og bedre oplevelse for de besøgende
  • En kontaktperson til alt, der har med hendes blog at gøre

 


 

Facebook

Med hensyn til Grødgrisens Facebookside, lavede vi en såkaldt planlagt lancering, så flest muligt fik kendskab til siden, så snart den blev gjort tilgængelig. Desuden blev siden lanceret i forbindelse med en giveaway, for at tiltrække yderligere følgere.

Jeg sørgede for, at siden blev sat 100% op med indhold og grafik, samt sammenkobling med bloggen og IG, så det hele spiller sammen.
Herunder oprettelse af annoncekonto, installation af Facebook pixel, domænegodkendelse hos Facebook for at opnå redigeringsrettigheder i Annas links, når hun deler dem, samt opsætning af Facebook Business Manager, så Anna har mulighed for at give eksterne partnere udvidede muligheder for samarbejde.

Lanceringen

Nedenfor ses lanceringsopslaget, med Annas giveaway i samarbejde med Nespresso. Vi indlejrede Facebookopslaget direkte i et blogindlæg, så læserne blot skulle klikke på “se mere” for at komme direkte til Facebooksiden.

Resultatet

Da konkurrencen gik i luften den 8. januar, havde Facebooksiden 22 følgere, og da konkurrencen sluttede 8 dage efter, den 16. januar, havde siden 2.096 følgere. Derved blev det en succesfuld lancering af Annas side, som nu har åbnet op for en hel ny række muligheder.

groedgrisen fb lancering

 


 

SEO-optimering gav 1.235% vækst

Læs hvordan vi med søgemaskineoptimering opnåede 1.235% mere trafik fra Google til Grødgrisens blog på kun 6 måneder.
Læs mere her.

Groedgrisen SEO case

Kender du én, der skal se dette indlæg?

Email
Send en mail med et link til denne side

Skriv en kommentar

avatar
  Abonner  
Giv besked om

Skal vi holde dig opdateret?

Vi håber du kan bruge indlægget, vi bruger nemlig lang tid på at skrive gode og velformulerede indlæg.

Vi vil derfor gerne høre om vi må sende dig en mail, når vi har nye indlæg klar til dig?

Skal vi holde dig opdateret?

Vi håber du kan bruge indlægget, vi bruger nemlig lang tid på at skrive gode og velformulerede indlæg.

Vi vil derfor gerne høre om vi må sende dig en mail, når vi har nye indlæg klar til dig?

Kontakt os

Har du brug for rådgivning eller blot en snak omkring dine muligheder, så tager vi gerne en uforpligtende samtale.

Luk menu

Bliv en del af bloggerkartoteket og bliv lettere fundet af virksomheder - Det er ganske gratis!

Send os blot lidt info om dig og din blog, så får vi dig tilføjet til kartoteket.

Beskrivelsen må maks være 180 tegn inkl. mellemrum, billedet skal være helt kvadratisk og minimum 300×300 pixel, hvor du eller dit logo fremgår i midten.

Lad os tage en snak om hvordan vi kan hjælpe

Indtast dit navn, email og telefonnummer, evt. et link til din blog og en lille besked.
Så ringer vi dig op og tager uforpligtende snak omkring dine muligheder.