Nye følgere på IG den første måned

Fået hjælp til

  • Blogdesign
  • Hosting
  • Instagram
  • Facebook
  • SEO
  • Rådgivning om forhandling af aftaler
  • Rådgivning om beskatning
  • Rådgivning om markedsføringsloven

Casebeskrivelse

Anna havde besluttet sig for, at hun skulle have en blog til hendes allerede store Instagramprofil @Groedgrisen, som havde 13.000 følgere på daværende tidspunkt. 
Det var noget, som hun havde overvejet i noget tid, men der var mange ting at tage stilling til, i forbindelse med opstarten af bloggen.

Anna tog fat i mig for at få hjælp til det tekniske med at sætte bloggen op og sørge for en fejlfri lancering. Samarbejdet har senere udviklet sig til, at Anna nu også får hjælp til en række andre ting herunder:

  • Udvikling og vedligeholdelse af bloggen
  • Hosting samt løbende optimering og monitorering af bloggen
  • Søgemaskineoptimering – Både on-page og teknisk SEO
  • Lancering af Facebookside
  • Hjælp og sparring om sociale medier
  • Rådgivning omkring forhandling af aftaler
  • Rådgivning omkring beskatning og lovgivning

Opstart af bloggen

Som nævnt tidligere tog jeg mig af de tekniske opgaver i forbindelse med bloggen. Dette indebar udvælgelse af host, tilpasning af tema samt optimering og klargøring af bloggen til indtjening fra dag 1. Grødgrisen version 1.0 kan ses her til højre (nedenfor, hvis du er på mobil eller tablet).

Under lanceringen af bloggen overvågede vi trafik og performance på siden, for at være sikre på, at der ikke gik noget galt.

Alt gik som planlagt, og vi kan med stolthed sige, at vi fik en fejlfri lancering.

Instagram

Anna havde lagt mærke til, at det gik lidt sløvt med aktiviteten på Instagram, så få dage efter lancering af bloggen gik vi i gang med at arbejde på netop denne platform.

Udgangspunktet var 13.100 følgere og allerede en måned efter opstartsdatoen, d. 18. september, var antallet af følgere steget til 14.550 – Et ganske tilfredsstillende resultat. I skrivende stund har Grødgrisen 17.089 følgere, efter godt et halvt år.

Følgertilvækst

Her ses udviklingen i Grødgrisens følgere, hvor det er tydeligt, hvornår vi begyndte at arbejde aktivt med Instagram.

Nye følgere den første måned

Grødgrisen version 2.0

I dag er vi gået væk fra det pre-designede WordPress tema, og har lavet et fuldstændigt skræddersyet blogdesign til Anna efter hendes behov og ønsker.

Bloggen er bygget helt fra bunden, og alt kan tilpasses 100%, så det passer til Annas visioner.

Grødgrisen version 2.0 som gik live den 31. januar, kan ses til højre (nedenfor, hvis du er på mobil eller tablet) eller live her.

Optimeret til SEO fra start

Udviklingen af Annas nye blog startede med, at vi byggede et stærkt fundament for SEO, som er hovedprioriteten på bloggen lige nu.

Opsætning af et teknisk setup der hjælper Google bedre til at læse og forstå indholdet på bloggen. Siden blev optimeret, så den nu loader hurtigere og fungerer optimalt på alle enheder.

Sammen med en løbende aktiv indsats i Google Search Console har vi en klar forventning om, at antallet af besøgende fra Google i den kommende tid, vil være stærkt stigende.

Hosting og sikkerhed

Udover selve opbygningen af siden har Anna også valgt at have siden hostet hos mig. Blandt nogle af fordelene kan der nævnes:

  • Oppetid på 99,99%+
  • Bloggen kan klare flere tusinde besøgende på samme tid.
  • Ekstra beskyttelse mod hackere og spam
  • Løbende monitorering og optimering
  • Daglig backup, op til 14 dage tilbage i tiden
  • Gratis SSL / https (Side markeret som sikker)
  • WordPress-optimeret server, hvilket giver en hurtigere og bedre oplevelse for de besøgende
  • En kontaktperson til alt, der har med hendes blog at gøre

Facebook

Med hensyn til Grødgrisens Facebookside, lavede vi en såkaldt planlagt lancering, så flest muligt fik kendskab til siden, så snart den blev gjort tilgængelig. Desuden blev siden lanceret i forbindelse med en giveaway, for at tiltrække yderligere følgere.

Jeg sørgede for, at siden blev sat 100% op med indhold og grafik, samt sammenkobling med bloggen og IG, så det hele spiller sammen.
Herunder oprettelse af annoncekonto, installation af Facebook pixel, domænegodkendelse hos Facebook for at opnå redigeringsrettigheder i Annas links, når hun deler dem, samt opsætning af Facebook Business Manager, så Anna har mulighed for at give eksterne partnere udvidede muligheder for samarbejde.

Lanceringen

Nedenfor ses lanceringsopslaget, med Annas giveaway i samarbejde med Nespresso. Vi indlejrede Facebookopslaget direkte i et blogindlæg, så læserne blot skulle klikke på “se mere” for at komme direkte til Facebooksiden.

Resultatet

Da konkurrencen gik i luften den 8. januar, havde Facebooksiden 22 følgere, og da konkurrencen sluttede 8 dage efter, den 16. januar, havde siden 2.096 følgere. Derved blev det en succesfuld lancering af Annas side, som nu har åbnet op for en hel ny række muligheder.

Følgere ved lanceringen

Brug for hjælp til din blog?

Tag kontakt i dag og få hjælp til din blog
Luk menu

Bliv en del af bloggerkartoteket og bliv lettere fundet af virksomheder - Det er ganske gratis!

Send os blot lidt info om dig og din blog, så får vi dig tilføjet til kartoteket.

Beskrivelsen må maks være 180 tegn inkl. mellemrum, billedet skal være helt kvadratisk og minimum 300×300 pixel, hvor du eller dit logo fremgår i midten.

Har du brug for hjælp til din blog?

Har du udfordringer du ønsker hjælp til? Så tag fat i os, så tager vi en ganske uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig!